دسته‌بندی نشده

مهر لیزری رنگی چه ویژگی های دارد

مهر لیزری چند رنگامروزه استفاده از مهر در همه شرکتها و کارخانه ها مرسوم است و مهرها نقش مهمی در ثبت اسناد شرکتها دارند. مهر لیزری رنگی نسل جدید در صنعت مهر سازی به حساب می آید و جایگزین تازه ای برای مهرهای ژلاتینی است. در این مقاله قصد داریم درباره مهر لیزری رنگی و دلایل برتری آن نسبت به مهرهای ژلاتینی صحبت کنیم.

آشنایی با مهر لیزری رنگی
مهرهای لیزری رنگی که آنها را با نام مهرهای نوری نیز میشناسند، به خاطر ویژگیهایی که دارند جایگزین خوبی برای مهرهای ژلاتینی به حساب میآیند. در ساخت مهر های لیزری به جای ژلاتین از فومهای مخصوص مهرهای لیزری استفاده میشود. همچنین برای جایگزینی جوهر استامپ نیز از مخازنی کمک گرفته میشود که کارتریج خوانده میشوند. کارتریج ها در هربار شارژ مهر با رنگهای مخصوص مهر لیزری پر میشوند. روش کار مهرهای لیزری به این صورت است که در موقع ضرب زدن، کارتریج با توجه به طراحی انجام گرفته رنگ را به سطح فوم منتقل کرده و این رنگ به سطح کاغذ انتقال داده میشود. در هربار شارژ کارتریج حداکثر میتوانید تا پانزده هزار ضرب از مهرهای لیزری استفاده کنید.

دلایل برتری مهر لیزری رنگی
مهرهای لیزری ویژگیهای منحصر به فردی دارند که آنها را نسبت به مهرهای ژلاتینی در سطح بالاتری قرار میدهند. برخی از این موارد را میتوانید در ادامه ببینید:
ایجاد خطهای ظریفتر: از مهمترین ویژگیهای مهرهای لیزری رنگی امکان ایجاد خطوط ظریفتر در طراحی مهرهاست. در مهرهای ژلاتینی به خاطر پخش شدن جوهر استامپ بر روی کاغذ، در نهایت شما میتوانید از خطوط سه میلیمتری در طراحی استفاده کنید. اما در طراحی مهر لیزری میتوان بدون کاهش کیفیت از خطوط ظریفتر تا حد یک میلیمتر نیز بهره برد.
رنگبندی های متفاوت: ویژگی دیگر مهرهای لیزری امکان چاپ لوگو با رنگبندی های متفاوت است. برای مثال میتوانید از مهر لیزری دو رنگ، سه رنگ و حتی چهار رنگ استفاده کنید.

جمع بندی
استفاده از مهرهای لیزری رنگی میتواند جایگزین خوبی برای مهرهای ژلاتینی باشد. مهرهای لیزری رنگی امکان طراحی های باکیفیت تر و ظریف تر را برای شما به ارمغان می آورد. برای خرید مهرهای لیزری رنگی میتوانید همین حالا اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *